De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL BAR 1300 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

t*******@g******** 08-04-2024

Hallo
Als je netflix via bijvoorbeeld ziggo next activeert zul je ruimtelijke audio krijgen. Activeer je netflix rechtstreeks via je tv dan zul je atmos krijgen.
Maar ik hoop toch dat jbl een update geeft zodat atmos meer volume geeft.

t********@h****** 21-01-2024
Geschreven voor: JBL BAR 1300

Ik hoop dat er een software update komt zodat je de dolby atmos in volume kunt verhogen. De high stand atmos volume is niet voldoende . Vele gebruikers zijn het hier mee eens.

t********@h****** 21-01-2024
Geschreven voor: JBL BAR 1300

Soundbar klinkt goed. Uitzendingen tv en youtube zijn niet atmos. Verschillende streamingsdiensten zenden ruimtelijke audio uit. Jammer dat equalizer maar 3 bands is. Had voorheen de jbl sb400. Qua muziek vond ik deze vetter en mooier klinken. Maar was weer minder geschikt voor films.

JBessels 14-01-2024

Super soundbar

Geschreven voor: JBL BAR 1300

De JBL 1300 soundbar heeft mijn verwachtingen overtroffen, en ik kan me nu niet meer voorstellen zonder. De geluidskwaliteit is indrukwekkend, en de afneembare speakers zorgen voor een slimme geluidsverdeling in mijn woonkamer. Niet alleen de accuduur, maar vooral de manier waarop het geluid door de kamer wordt verspreid, maakt de JBL 1300 mijn voorkeur boven mijn JBL party speaker, zelfs voor muziekgebruik. De bas speaker is wat groot, maar daar krijg je wel een mooie diepe bas voor terug.

Pluspunten

• Afneembare speakers
  • Geluidskwaliteit

Lukasz 10-01-2024

Aanrader

Geschreven voor: JBL BAR 1300

De JBL Soundbar 1300 ziet er geweldig uit qua ontwerp en bouwkwaliteit. De behuizing is gemaakt van hard materiaal en heeft een moderne uitstraling.

Net als de meeste JBL speakers heeft deze JBL super geluid. Het geluid is vol, dynamisch en tegelijkertijd zeer helder. Ruis en vervorming treden vrijwel niet op, zelfs niet bij hoge volumes.

Een groot voordeel van deze soundbar zijn de twee kleine speakers die je van de soundbar kunt halen en naast je neerleggen waardoor je een beter effect hebt als je muziek luistert of films kijkt. Een handige functie is dat de afneembare luidsprekers volledig afzonderlijk kunnen worden gebruikt door ze met de telefoon te verbinden. De batterij is prima, maar als ze nog wat langer mee zouden gaan, zou het nog beter zijn.

De subwoofer levert intense, diepe, dynamische bassen die goed passen bij elk muziekgenre, evenals bij het kijken van films en tijdens het gamen.

Als laatste maakt de soundbar draadloos verbinding met telefoons en andere apparaten via Bluetooth. Het koppelen verloopt snel en probleemloos.

Kortom, een toffe soundbar met veel handige functies!

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Geluid

Minpunten

• Prijs

t******@h********** 09-01-2024
Geschreven voor: JBL BAR 1300

Enkele weken heb ik dit product mogen testen. Zelf heb ik al enkele jaren de bar 5.1 die als eerste afneembare achterspeakers had. En ik moet zeggen dat jbl niet stil heeft gezeten in die tijd. Met Dolby Atmos klinkt het geluid nog mooier en zit je nog meer in de film. Als je de bar voor muziek/radio gebruikt kan dit wel wat intens worden. Vooral de bas is dan intens. Met de equaliser de bas helemaal laag en midden tonen ook naar beneden is het goed te doen en kan je het ook als achtergrond muziek gebruiken. Het streamen is ook erg fijn. Helaas lukte het niet goed om in eerste instantie met mijn android telefoon de bar aan te sluiten op mijn wifinetwerk. Met mijn ipad ging het echter wel weer en de volgende dag zag mijn telefoon de bar ook. Daarna veel gebruikt om muziek te streamen wat nagenoeg altijd goed werkte. Een keer liep de bar vast maar met de stekker eruit en erin was ook dat probleem opgelost. Het enige grote minpuntje was de deuk aan de voorkant van de bar. Ik gok een assemblage fout. Gelukkig zat dat het geluid niet in de weg en als ik hem gekocht had was dit vast onder de garantie omgeruild. Ik ga hem missen als hij volgende week weer terug gaat.

Jonis 08-01-2024

Bioscoop in huis

Geschreven voor: JBL BAR 1300

De afgelopen maand was een waar genot, omdat ik de JBL Bar 1300 uitvoerig kon testen zonder enige kosten. Deze soundbar heeft me op verschillende vlakken weten te betoveren en heeft mijn home-entertainmentervaring naar nieuwe hoogten getild. Als iemand die waarde hecht aan de subtiliteiten van geluid, zocht ik naar een systeem dat niet alleen indrukwekkend geluid produceert, maar ook een meeslepende film- en muziekervaring creëert. De JBL Bar 1300 heeft deze verwachtingen overtroffen, waarbij de woonkamer werd doordrenkt met geluid van hoge kwaliteit dat zowel films als muziek tot leven bracht.

Natuurlijk is het eerlijk om enkele minpunten te benoemen die zijn opgemerkt tijdens de testperiode. Allereerst vertoonden de knopjes op de afstandsbediening na dagelijks gebruik gedurende vier weken aanzienlijke vervaging. Dit kan als een nadeel worden beschouwd, vooral voor degenen die regelmatig de afstandsbediening gebruiken. Daarnaast viel op dat de rear speakers enige definitie lijken te missen, wat een punt van aandacht is voor degenen die een uiterst nauwkeurige geluidsweergave zoeken. De omvang van de soundbar zelf kan als imposant worden ervaren, wat in kleinere ruimtes enige aanpassing vereist. Ook was merkbaar dat de draadloze speakers niet zo krachtig zijn als gehoopt, wat invloed kan hebben op de algehele geluidsbeleving in specifieke situaties.

Ondanks deze minpunten blijft de JBL Bar 1300 een waardevolle aanvulling op mijn home-entertainmentsysteem, waarbij de positieve aspecten de nadelen overtreffen.

Pluspunten

• Dolby Atmos
  • Eenvoudige configuratie
  • Zeer krachtige subwoofer

Minpunten

• Afstandsbediening vervaagd snel
  • HDMI eARC is vereist voor Dolby Atmos
  • Rear speakers niet krachtig genoeg na kalibreren

mitchell 16-08-2023

Wat een verademing

Geschreven voor: JBL BAR 1300

Ik heb dit product nu 3 weken mogen testen, en oh wat is het een verademing! Ik en mijn vrouw zijn echte filmfanaten en mede hierom hebben we besloten om een wat duurdere soundbar aan te schaffen. Ondanks de relatief hoge prijs, zijn wij echt ontzettend tevreden met het fantastische geluid. De soundbar is makkelijk aan te sluiten en de draadloze subwoofers doen het lijken alsof je echt aanwezig bent in de film of het concert dat je aan het kijken bent. De bijbehorende app werkt ook erg vanzelfsprekend en is zeer gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Geluid
  • Subwoofers
  • JBL app
  • Installatie

Minpunten

• Aan de dure kant

Jari22 15-08-2023

Wat een geluid zeg!

Geschreven voor: JBL BAR 1300

Wat een super geluid zeg! Ik ben ontzettend onder de indruk van het geluid van deze soundbar. Het is een beetje aan de dure kant, maar is het zeker waar.

Pluspunten

• Geluid
  • Instalatie

Minpunten

• Prijs

DD 23-07-2023

Beste soundbar ever

Geschreven voor: JBL BAR 1300

Niet normaal mooi geluid.Beste soundbar ever.Muziek klinkt alsof je live aanwezig bent.Bij films geluid door de hele woonkamer.

Pluspunten

• Fantastisch mooi geluid
  • Makkeijk te plaatsen

Rik1982 31-03-2023

Wauwww!!!

Geschreven voor: JBL BAR 1300

Als je een goede geluid set zoek? Deze!! Wat een geluid komt er uit deze JBL BAR 1300!! De installatie is simpel. Alles zit goed en netjes beschermd verpakt. Je gebruikt de app en volgt instructies. Plaatst de afneembare boxen op de plek waar je zit en daarna op de plek waar je ze wilt neerzetten/hangen en alles is afgestemd op elkaar. Regelmatig kijken we een serie of film en de beleving is echt geweldig. Geluid komt echt van alle kanten en alles klink super. Zelf hadden we een keer dat we serieus iets hoorde dat van buiten ons huis kwam maar het was echt de serie met de achtergrondgeluiden. Geen idee hoe ze deze 3D geluidssoort noemen maar het is echt geweldig! De afstandsbediening vind ik dan het minst van alles. Voelt als goedkoop plastic en we zitten op ongeveer 6 meter afstand van de tv en dan werkt die niet altijd even goed. Verder kun je alles goed regelen met de afstandsbediening. De afneembare boxen kun je opladen door ze er weer aan de grote soundbar te kopellen of via een usb-c. In ons huishouden gaat de accu een kleine week mee. Voor de grote soundbar heb je mooie afdekkapjes. Helaas niet voor de afneembare boxen (mini minpuntje). Er zitten houders bij om alles op de hangen. Ohjah, je kunt ook even een afneembare box los meenemen naar de keuken/buiten om daar een lekker muziekje af te spelen, handig! Noem een verbinding of aansluiting of muziek platform. Het zit er allemaal op!! Een echte aanrader. Complete set met alles erop en aan.

Pluspunten

• Super geluid
  • makkelijke installatie
  • Echt alles zit er op en aan.

Minpunten

• afstandsbediening

PuckPuck 23-03-2023

Wat een knaller van een sound system!

Geschreven voor: JBL BAR 1300

De JBL Bar 1300 is een uitstekende soundbar voor mensen die op zoek zijn naar een premium geluidservaring. Het is een stijlvol, slank ontwerp met een robuuste constructie dat perfect past in elk interieur. Het geluid is helder en uitstekend gebalanceerd, met een diep, krachtig basgeluid en heldere hoge tonen. Er zijn veel aansluitmogelijkheden, waaronder Bluetooth en HDMI, waardoor het gemakkelijk is om aan te sluiten met verschillende apparaten. De JBL Bar 1300 is een uitstekende keuze voor mensen die op zoek zijn naar een betrouwbare en krachtige soundbar.

De JBL Bar 1300 biedt een breed scala aan aansluitmogelijkheden. Er zijn aansluitingen voor HDMI, optische audio, USB, Bluetooth en AUX, waardoor het gemakkelijk is om de soundbar aan te sluiten op verschillende apparaten. Ook is er een HDMI-ARC-poort voor audio-retour, waardoor het mogelijk is om het geluid van je televisie rechtstreeks naar de soundbar te sturen. Dit maakt het gemakkelijk om de soundbar te integreren in je thuisbioscoopervaring. Een leuke bijkomstigheid zijn de losse speakers. Deze kun je zelfs meenemen naar je keuken of terras nemen en daar genieten van je favoriete muziek of podcast. Ik weet echter niet dat je dat vaak gaat doen maar het is een leuke gimmick.

Pluspunten

• Geluid is fantastisch

Minpunten

• opladen losse speakers
  • maximaal 12 uur geluid van de losse speakers

kroegtijger1234 22-03-2023

Geweldige soundbar

Geschreven voor: JBL BAR 1300

De JBL Bar 1300 is zonder twijfel de beste soundbar die ik ooit heb gebruikt. Dit apparaat is de perfecte oplossing om het geluid van je tv naar een hoger niveau te tillen en een echte bioscoopervaring thuis te creëren.

Met een indrukwekkend vermogen van 820 watt en een draadloze subwoofer, produceert de JBL Bar 1300 een rijk, krachtig en helder geluid dat je midden in de actie plaatst. Het beschikt over JBL Surround Sound en Dolby Digital om je een meeslepende en meeslepende kijkervaring te bieden. De soundbar heeft ook een centerkanaal, waardoor dialogen en gesproken woorden duidelijker en verstaanbaarder worden, zelfs in drukke en intense scènes.

De JBL Bar 1300 heeft verschillende aansluitingen, waaronder HDMI ARC, optisch, AUX en USB, waardoor het apparaat gemakkelijk kan worden aangesloten op verschillende apparaten zoals tv's, Blu-ray-spelers, gameconsoles en meer. Bovendien kun je dankzij Bluetooth eenvoudig en draadloos muziek streamen vanaf je smartphone, tablet of laptop.

Wat ik vooral opmerkelijk vind aan de JBL Bar 1300, is de slimme functies die het biedt. Het heeft Google Chromecast en Airplay 2, waardoor je gemakkelijk muziek en podcasts kunt streamen vanaf je favoriete streamingdiensten zoals Spotify, Apple Music en meer. Het heeft ook spraakassistenten zoals Google Assistent en Amazon Alexa ingebouwd, waardoor het bedienen van het apparaat nog eenvoudiger wordt.

De JBL Bar 1300 heeft een slank en modern ontwerp dat perfect past bij elke woonkamer. Het wordt geleverd met een afstandsbediening waarmee je het volume kunt aanpassen, de instellingen kunt wijzigen en het apparaat in- en uitschakelen. Bovendien kun je het apparaat ook bedienen via de JBL-app op je smartphone.

Kortom, de JBL Bar 1300 is de perfecte soundbar voor elke filmliefhebber en muziekliefhebber. Het heeft een krachtig geluid, slimme functies, verschillende aansluitingen en een slank en modern ontwerp. Ik kan het apparaat ten zeerste aanbevelen en geloof dat het elke cent waard is.

• Groot
  • Modules